V šolskem letu 2020/2021 bomo nadaljevali s projektom, katerega cilji so razvijanje branja z razumevanjem, bralnih zmožnosti učencev, povečevanje interesa za branje, obenem pa učence naučiti samostojnega učenja z uporabo različnih bralno-učnih strategij. V projekt so vključeni vsi učitelji in učenci šole.
NAČRTOVANE DEJAVNOSTI |
Razvoj bralnih zmožnosti učencev |
1. RAZRED: Hkratno poučevanje velikih in malih tiskanih črk Branje krajših in preprostih besedil Trening branja Uporaba bralno-učnih strategij: možganska nevihta, časovni trak |
2. RAZRED: · Hkratno poučevanje velikih in malih pisanih črk · Trening branja Uporaba bralno-učnih strategij: pojmovna mreža v obliki dlani, ribja kost ali smrečica |
3. RAZRED: Trening branja Uvajanje bralnih testov za pomoč pri odkrivanju bralnih težav pri učencih in vključevanje otrok v bralne skupine Uporaba bralno-učnih strategij: ABC možganska nevihta, krožno zaporedje dogodkov |
4. RAZRED: Uporaba bralno-učnih strategij: Vennov diagram, VŽN metoda |
5. RAZRED: Uporaba bralno-učnih strategij: predstavitev osebe (pri domačem branju), miselni vzorec |
6. RAZRED: Uporaba bralno-učnih strategij: računalniško opismenjevanje (Word), hierarhična pojmovna mreža |
7. RAZRED: Uporaba bralno-učnih strategij: računalniško opismenjevanje (Power Point), Paukova strategija do 3. faze |
8. RAZRED: Uporaba bralno-učnih strategij: Paukova strategija, grafiti |
9. RAZRED: Uporaba bralno-učnih strategij: metoda snežene kepe, sestavljanka |
Metode dela
Učenci so bili v šolskem letu 2019/2020 opremljeni z mapo, v katero so shranjevali posamezne primerke obravnavanih metod. V šolskem letu 2020/2021 bomo z mapo opremili prvošolce, mape iz preteklega šolskega leta pa prenesli v višji razred. Shranjevanje v mapah bomo ohranili na razredni stopnji. Na predmetni stopnji pa bodo učitelji posameznega predmeta poskrbeli, da bodo učenci učno snov obravnavali po izbrani bralno-učni strategiji in primerek shranili v mapi, namenjeni za ta predmet, oziroma v zvezku.