V šolskem letu 2018/2019 bomo nadaljevali s projektom, katerega cilj je razvijanje branja z razumevanjem, bralnih zmožnosti učencev, povečati interes za branje, obenem pa učence naučiti samostojnega učenja z uporabo različnih bralno-učnih strategij. V projekt so vključeni vsi učitelji in vsi učenci šole.
NAČRTOVANE DEJAVNOSTI |
Razvoj bralnih zmožnosti učencev |
1. RAZRED Hkratno poučevanje velikih in malih tiskanih črk Branje krajših in preprostih besedil Trening branja Uporaba bralno-učnih strategij: možganska nevihta, časovni trak |
2. RAZRED · Hkratno poučevanje velikih in malih pisanih črk · Trening branja Uporaba bralno-učnih strategij: pojmovna mreža v obliki dlani, ribja kost ali smrečica |
3. RAZRED Trening branja Uvajanje bralnih testov za pomoč pri odkrivanju bralnih težav pri učencih in vključevanje otrok v bralne skupine Uporaba bralno-učnih strategij: ABC možganska nevihta, krožno zaporedje dogodkov |
4. RAZRED Uporaba bralno-učnih strategij: Vennov diagram, VŽN metoda |
5. RAZRED Uporaba bralno-učnih strategij: predstavitev osebe (pri domačem branju), miselni vzorec |
6. RAZRED Uporaba bralno-učnih strategij: računalniško opismenjevanje (Word), hierarhična pojmovna mreža |
7. RAZRED Uporaba bralno-učnih strategij: računalniško opismenjevanje (Power point), Paukova strategija do 3. faze |
8. RAZRED Uporaba bralno-učnih strategij: Paukova strategija, grafiti |
9. RAZRED Uporaba bralno-učnih strategij: metoda snežene kepe, sestavljanka |
Metode dela
Po potrebi izvedeta nosilki projekta učno uro skupaj z učitelji. Učitelj poskrbi, da to metodo učenci v šolskem letu vsaj še dvakrat izvedejo v šoli ali pri učenju doma.
Učenci so bili v šolskem letu 2017/2018 opremljeni z mapo, v katero so shranjevali posamezne primerke obravnavanih metod. V šolskem letu 2018/2019 bomo z mapo opremili prvošolce, mape iz preteklega šolskega leta pa prenesli v višji razred. Shranjevanje v mapah bomo ohranili na razredni stopnji. Na predmetni stopnji pa bodo učitelji posameznega predmeta poskrbeli, da bodo učenci učno snov obravnavali po izbrani bralno učni strategiji in primerek shranili v mapi namenjeni za ta predmet oziroma v zvezku.
Koordinatorici: Maja Maček in Miriam Svete