Cilja:
– Učenci se seznanijo z geografskimi, zgodovinskimi, etnološkimi in kulturnimi značilnostmi ter posebnostmi Borovnice in njene okolice.
– Učenci začutijo pripadnost kraju, v katerem živijo.
Podrobnejša razdelitev tematike:
- razred
Učenci podrobno spoznajo:
- geografsko lego Borovnice, sistem ulic in pomembnejših ustanov,
- zemljevid Borovnice in na njem poiščejo pomembnejše geografske značilnosti,
- poimenovanja prebivalcev vasi in zaselkov v občini Borovnica ter bližnji okolici; usvojijo izpeljave prid. na-ski/-ški , izpeljanih iz zemljepisnih imen,
- teorije o poimenovanju kraja,
- nekaj zgodovinskih dejstev o kraju (nastanek kraja, borovniški viadukt),
- ljudske legende, povezane s krajem.
- razred
Učenci podrobno spoznajo:
- kulturno-zgodovinske spomenike (cerkve, ostanek viadukta in obeležja),
- pomembne osebnosti, povezane z Borovnico, ter njihova dela.
- razred
Učenci podrobno spoznajo:
- posamezne zgodovinske dogodke (gradnja južne železnice in borovniškega viadukta),
- čuvajnico 666.
Časovna opredelitev:
Projekt bomo izvedli v juniju, zadnji teden pouka, po konferenci. V 6. in 7. razredu ga bomo izvajali en dan (5 šolskih ur), v 8. razredu pa dve uri.
Način dela:
Z učenci bomo odšli na teren, si stvari praktično ogledali, nato pa v šoli uredili vtise v obliki pripravljenega gradiva, ki ga bodo skozi leta učenci dopolnjevali in hranili v mapi za slovenščino.
Vodja projekta: Miriam Svete